ГУрткова робота

 

Вас вітає гурток ''Поeтична вітальня"

21 березня. Вірш Ліни Костенко "Доля" у виконанні Прокопчук Вероніки присвячується Всесвітньому дню поезії та з нагоди Дня народження Ліни Костенко.


14.03.2022 Слухання і аналіз творів поетів- сучасників на воєнну тематику


21 лютого День рідної мови


Роль музичних творів у віршуванні. Настрій. 17.02
https://knmau.com.ua/wp-content/uploads/V.-Moskalenko-Lektsiyi-z-muzichnoyi-interpretatsiyi-Navchalnij-posibnik.pdf
Розгляд репродукцій. Написання «живописних» 15.02 
віршів.https://boratyn.silrada.org/svitlana-luczyuk-kozhna-lyudyna-v-dushi-hudozhnyk/
Роль живопису в поетичній творчості 10.02
https://ukr-lit.com/zhivopis-malyarstvo-i-literatura/
Театральні постановки  елементів обрядових творів весняного циклу 08.02
Театральні постановки  елементів обрядових творів зимового циклу.03.02




Театральні постановки  елементів обрядових творів літнього циклу.01.01

Практична робота. Читання та ідейно-художній аналіз балад та поем ( на вибір керівника гуртка)

Сюжетні твори (балада, поема) 26.06.2021

https://ukrclassic.com.ua/katalog/teoriya-literaturi/2789-poema

 https://ukrclassic.com.ua/katalog/teoriya-literaturi/3488-baladi-ukrajinska-literatura

Практична робота. Ознайомлення з творчістю письменників ( за календарем знаменних дат) Дистанційно 13.04

https://library.kpnu.edu.ua/2021/01/19/pysmennyky-yuvilyary-2021-seriya-bibliografichnyh-oglyadiv/


Леся Українка "І все-таки до тебе думка лине.."


Леся Українка "Мамо, іде вже зима.."

Леся Українка "Як дитиною бувало..."
Леся Українка "Contra spem spero"

Леся Українка "Конвалія"



Практична робота. Ознайомлення з творчістю письменників ( за календарем знаменних дат) Дистанційно 15.04

150 років з Дня народження

120 р. з Дня народження

90 років з Дня народження 

Ознайомлення з творчістю письменників
 ( письменниками та поетами рідного краю). Дистанційно 16.04

https://www.cbs.km.ua/index.php?dep=1&dep_up=140&dep_cur=271
Ознайомлення з творчістю письменників
 ( письменниками та поетами рідного краю). Дистанційно 20.04


Особливості поетичної тканини твору. Творення поетичного образу. Дистанційно 21.04
https://studfile.net/preview/2413034/page:7/
Прості тропи і складні тропи. Дистанційно 22.04
https://studfile.net/preview/6862836/

Асоціативне мислення, уява, фантазія у творенні образу. Дистанційно 27.04
https://bykm.ru/uk/dokumenty-dou/uprazhneniya-na-associativno-obraznoe-myshlenie-associaciya/
 Підсилювальні засоби експресії (риторика, градація, тавтологія). Вірш тавтологічний. Дистанційно 29.04

https://sites.google.com/site/sekretipalitrizvukovihbarv/ponatta-ekspresivnosti
https://znoclub.com/pidgotovka-do-zno/1231-yak-viznachati-khudozhni-zasobi-z-programi-zno-chastina-2.html




28.01.2021 Літературні ігри, вікторини
https://view.genial.ly/5ecfaf45e61bc90d1d4cbd52/learning-experience-challenges-ukrayinski-pismenniki
https://sites.google.com/site/kabinetukr/ukraienska-literatura/interaktivni-vpravi-z-ukraienskoie-literatur

27.01.2021Визначати розмір віршів (запропонованих вчителем).
https://promovu.in.ua/metre
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5502 визначити віршовий розмір
https://www.l-ukrainka.name/uk/Verses/NaKrylachPisen/ContraSpemSpero.html визначити віршовий розмір

26.01.2021 Визначати ритм, риму віршів (запропонованих вчителем).
https://ukr.mainstreetartisans.com/3951766-types-of-rhyming-in-versification
https://ukr.mainstreetartisans.com/3951766-types-of-rhyming-in-versification визначити ритм і риму

21.01.2021Робота над творами, написаними учнями
19.01.2021Навчитися складати акровірші, сенкани


https://drive.google.com/file/d/1s3ILcm2oWcvUBR0EE57Md1uzEGv4XegA/view?usp=sharing  акровірші про Україну презентація


14.01.2021 Практична робота. Виконання творчих завдань.



https://dovidka.biz.ua/lyubit-ukrayinu-sosyura-analiz/


13.01.2021 Звучання вірша: дисонанси, явище «зяяння».
https://ukr-lit.com/disonans/
https://zbruc.eu/node/41915

12.01.2021 Звучання вірша: алітерація, асонанси, анафора та її види 

  https://zno.if.ua/?p=3554





Художні засоби створення образу (тропи)





Аналіз поем (за вибором керівника гуртка)



Аналіз балад (за вибором керівника гуртка)





         Аналіз українських народних балад





             
9листопада - День украінської писeмності і мови. 

https://m.facebook.com/sharer.php?fs=2&sid=702781397312838&refid=18&ref=m_notif&notif_t=feedback_reaction_generic&__tn__=J%2AW-R  

План роботи гуртка "Поетична вітальня"    

   

 

№ п/п

 

дата

 

                     Зміст уроку

 

годни

 

 

 

1

 

 

 

Тема1.Вступне заняття (4 год)

Що таке література? Слово – будівельний матеріал літературного твору. Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Організаційні питання.

 

 

 

2 год

 

2

 

 

 

Виконання творчого завдання: підготовка розповіді «За що я люблю книги».

 

2 год

 

3

 

Тема 2. Поезія. Техніка віршування (26 год)

Система віршування, розміри вірша

 

 

2 год

4

 

Метрична, силабічна, тонічна системи

 

2 год

5

 

Деякі особливості віршування в сучасній поезії.

2 год

6

 

Строфа і її найголовніші види..

2 год

7

 

Строфа і її найголовніші види. Виконання творчих завдань.

2 год

8

 

Ритмічний малюнок вірша ( двоскладові та трискладові стопи)

2 год

9

 

Практична робота (двоскладові та трискладові стопи)

 

2 год

10

 

Поняття про строфу та строфіку. Деякі малі строфічні форми (хайку, рубаї, танка).

2 год

11

 

Логічні паузи – результати осмислення речення.

2 год

12

 

Психологічні паузи – один із засобів передачі емоцій. Ритмічні (віршові) паузи

2 год

13

 

Практична робота Створення віршованих рядків перехресного, парного та суміжного римування

2 год

14

 

Робота над творами, написаними учнями

2 год

15

 

Літературні ігри, вікторини.

2 год

 

 

16

 

Тема 3.Ліро-епічні твори (12 год)

Сюжетні твори (балада, поема).

 

 

 

2 год

17

 

Поняття про цикл творів.

2 год

18

 

 

Практична робота. Читання та ідейно-художній аналіз балад та поем ( на вибір керівника гуртка

2 год

19

 

 

Практична робота. Читання та ідейно-художній аналіз балад та поем ( на вибір керівника гуртка

2 год

20

 

Практична робота. Читання та ідейно-художній аналіз балад та поем ( на вибір керівника гуртка

 

2 год

21

 

Практична робота. Читання та ідейно-художній аналіз балад та поем ( на вибір керівника гуртка

 

2 год

 

 

22

 

Тема 4.Засоби творення образу (16 год)

Поняття про художні засоби створення образу.

 

 

2 год

23

 

 Метафори, епітети, метонімії, порівняння, гіперболи, літоти;

2 год

24

 

Градація, інверсія, антитеза.

2 год

25

 

 Практична робота. Створення образів за допомогою художніх засобів ( за створеним сюжетом на попередніх заняттях).

2 год

26

 

Практична робота. Створення образів за допомогою художніх засобів ( за створеним сюжетом на попередніх заняттях).

2 год

27

 

 

Практична робота. Створення образів за допомогою художніх засобів ( за створеним сюжетом на попередніх заняттях).

2 год

28

 

 

Практична робота. Створення образів за допомогою художніх засобів ( за створеним сюжетом на попередніх заняттях).

2 год

29

 

 

Практична робота. Створення образів за допомогою художніх засобів ( за створеним сюжетом на попередніх заняттях).

2 год

 

 

 

 

 

30

 

 

Тема 5.Поезія. Ритм, рима, віршовий розмір.  (26 год)

Поезія. Техніка віршування.

 

 

 

 

 

2 год

31

 

Ритм, рима, розмір вірша.

2 год

32

 

Вірші «кольорові», вірші «чуттєві».

2 год

33

 

Звучання вірша: алітерація, асонанси, анафора та її види.

2 год

34

 

Звучання вірша: дисонанси, явище «зяяння».

2 год

35

 

Практична робота. Виконання творчих завдань.

2 год

36

 

Навчитися складати акровірші, сенкани.

2 год

37

 

Робота над творами, написаними учнями.

2 год

38

 

Визначати ритм, риму віршів (запропонованих вчителем).

2 год

39

 

Визначати розмір віршів (запропонованих вчителем).

2 год

40

 

Літературні ігри, вікторини

2 год

41

 

Літературні ігри, вікторини

2 год

42

 

Робота над творами, написаними учнями.

2 год

 

 

43

 

Тема 6.Обрядово-календарна поезія (18 год)

Особливість обрядово-календарних творів (весняний цикл).

 

 

2 год

44

 

Особливість обрядово-календарних творів (зимовий цикл).

2 год

45

 

Особливість обрядово-календарних творів (літній цикл).

2 год

46

 

 Народне мистецтво як потужне і невичерпне джерело творчої енергії.

2 год

47

 

Народне мистецтво як потужне і невичерпне джерело творчої енергії.

2 год

48

 

Практична робота. Виконання творчих завдань.

2 год

49

 

 Робота над творами, написаними учнями.

2 год

50

 

 Театральні постановки  елементів обрядових творів весняного циклу

2 год

51

 

Театральні постановки  елементів обрядових творів зимового циклу.

2 год

52

 

Театральні постановки  елементів обрядових творів літнього циклу.

2 год

 

 

53

 

Тема 7. У майстерні письменника (16 год)

Розгляд, аналіз кращих творів з доробку майстрів слова (класиків).

 

 

2 год

54

 

Розгляд, аналіз кращих творів з доробку майстрів слова (письменників-сучасників).

2 год

55

 

 Зустрічі з поетами.

2 год

56

 

 Проведення майстер-класів.

2 год

57

 

Практична робота. Ознайомлення з творчістю письменників ( за календарем знаменних дат)

2 год

58

 

Практична робота. Ознайомлення з творчістю письменників ( за календарем знаменних дат)

2 год

59

 

Ознайомлення з творчістю письменників

 ( письменниками та поетами рідного краю).

2 год

60

 

Ознайомлення з творчістю письменників

 ( письменниками та поетами рідного краю).

2 год

 

 

61

 

Тема 8.Поезія. Тропи (16 год)

Особливості поетичної тканини твору. Творення поетичного образу.

 

 

2 год

62

 

Прості тропи і складні тропи.

2 год

63

 

Асоціативне мислення, уява, фантазія у творенні образу.

2 год

64

 

 Підсилювальні засоби експресії (риторика, градація, тавтологія). Вірш тавтологічний.

2 год

65

 

Практична робота. Літературні ігри, вікторини.

2 год

66

 

 Виконання творчих завдань.

2 год

67

 

Написання  поетичних творів.

2 год

68

 

Робота над творами, написаними учнями.

2 год

 

 

69

 

Тема 9.Літературна практика (20 год)

Різновиди літературних конкурсів.

 

2 год

70

 

Загальні правила оформлення матеріалів щодо участі в літературних конкурсах.

2 год

71

 

Види і жанри публічних виступів.

2 год

72

 

Вимоги до оформлення творчих робіт.

2 год

73

 

 Наочні матеріали та технічні засоби.

2 год

74

 

Практична робота. Оформлення творчих робіт згідно з вимогами.

2 год

75

 

Виразне читання власних творів.

2 год

76

 

 Підготовка мультимедійної презентації.

2 год

77

 

Складання доповіді.

2 год

78

 

Виступ перед захистом. Аналіз виступів

2 год

 

 

79

 

Тема 10. Підсумкове заняття (4 год)

Підбиття підсумків роботи гуртка протягом року.

 

 

2 год

80

 

 Читання влас­них творів.

2 год


Програма гуртка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

         Художня література – це чарівний світ мистецтва слова, який створює нову художню реальність за законами краси, передає загальнолюдські й національні цінності від покоління до покоління.

         Програма літературного гуртка спрямована на формування в учнів образного мислення, засвоєння норм грамотності та культури мовлення й письма, збагачення внутрішнього світу школярів, розвиток інтелекту, естетичного смаку, уяви, фантазії, творчих здібностей, природних задатків, загальнонавчальних умінь і навичок.

         Програма розрахована на дітей віком 15-18років, які мають нахили до літературної творчості.  Запропонований курс розрахований на трьохрічний термін навчання, тому його розділи побудовані так, щоб вихованець зміг оволодіти азами літературної творчості поступово - від найпростішого до складного, засвоюю­чи теоретично і на практиці загальні закони розвитку художньої літератури, її специфіку, соціальну природу, її суспільну функцію, метод, відношення до дійсності. На опрацювання навчального матеріалу відводиться  на рік – 160 години (4 години на тиждень). Програма передбачає поділ на теоретичні  та практичні заняття, екскурсії, творчі зустрічі.

         На заняттях гуртка використовуються такі методи: словесні (розповідь, лекція, бесіда та ін.), наочні (ілюстрування, демонстрування, відеометод тощо), практичні (методичні прийоми: постановка завдання, планування його виконання оперативного регулювання і контролю, аналізу підсумків практичної роботи, виявлення причин недоліків, коригування); проблемно-пошукові (проблемне викладення  матеріалу, пошук, спостереження, дослідження, аналіз), методи формування пізнавального інтересу (пізнавальні та творчі ігри, навчальні дискусії, введення до змісту занять цікавих оповідей), методи контролю і самоконтролю.

           У ході роботи передбачені теоретичні, практичні, індивідуальні заняття, екскурсії, виступи (участь у літературно-мистецьких вечорах, презентаціях книг тощо).

         Велика увага приділяється роботі над  творами, написаними учнями  (уважне прочитання керівником гуртка учнівського твору, його аналіз: звернення уваги на відтворення настрою твору, наявність несподіваних і точних образів, деталей, за потреби – рими, витримки ритмічного малюнка, що задавався автором на початку твору. У прозовому творі звертається увага настворення цілісної тематичної і настроєвої картинки, на композиційну та логічно-психологічну переконливість створенного).

         Програма курсу передбачає поєднання таких теоретичних і практичних

форм організації занять із учнями:

лекційно-семінарські, під час яких учні знайомляться з кращими творами української та світової літератури, розкривають чарівний світ художнього слова, вчаться науково трактувати літературні поняття;

практичні: робота зі словником літературознавчих термінів, індивідуальна творча робота (доопрацювання, складання, редагування, обговорення власних творів), випуск шкільної літературної преси, проведення літературно-мистецьких заходів, екскурсії, участь у творчих конкурсах;

звітні літературні заходи.

         Програма гуртка є логічним і закономірним продовженням тематично-жанрового, художньо-естетичного, літературознавчого принципів програми з української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах, що дає змогу дотримуватися послідовності, наступності й безперервності змісту літературної освіти. Кожна тема містить вивчення теоретичного матеріалу та виконання практичних робіт.

         Метою програми є формування компетентностей особистості в процесі творчої діяльності учнів у галузі літератури:

• пізнавальної: засвоєння термінологічного апарату; поглиблення теоретико-літературознавчих знань; формування стійкого інтересу до літературного процесу;

• практичної: оволодіння творчою майстерністю; формування вміння вести спостереження над композицією і сюжетом, мовою та особливостями віршування, написання творів різних жанрів, навчання елементів версифікації та редагування власних текстів; вироблення навичок самостійної літературної роботи;

• творчої: розвиток усного і писемного мовлення, асоціативного, образного мислення, творчих здібностей; формування потреби читання художніх творів, творчої самореалізації;

• соціальної: розвиток мовної культури, комунікативних якостей; формування світоглядних і загальнолюдських ціннісних орієнтирів, позитивних якостей емоційно-вольової сфери.

         Вивчення курсу можна завершити звітними літературними заходами: літературними читаннями, літературно-мистецькими дійствами, випуском шкільної літературної газети, підготовкою матеріалів для шкільного літературного альманаху.

         По закінченню навчальної програми здійснюється перевірка та оцінювання знань і вмінь учнів у формі тестування, виконання творчих та тестових завдань.

         Програма є орієнтовною. Керівник гуртка має право з власних міркувань визначати кількість годин для засвоєння тих чи інших тем, моделювати зміст програми.

Програма адаптована до програми «Гурток юних поетів і прозаїків», що схвалена комісією з проблем позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти МОН України( протокол №3 від 21.06.2004р.) 

                                                 НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

з/п

Теми розділів програми

Кількість годин

усього

теоретичні

практичні

1

Вступне заняття

4

2

2

2

Поезія. Техніка віршування

26

12

14

3

Ліро-епічні твори

12

4

8

4

Засоби творення образу

16

6

10

5

Поезія. Ритм, рима, віршовий розмір.

26

10

16

6

Обрядово-календарна поезія

18

10

8

7

У майстерні письменника

16

-

16

8

Поезія.Тропи

18

6

12

9

Літературна практика

20

2

18

10

Підсумкове заняття     

 4

 2

 

2

 

Разом

160

54

106

                                                          ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1.Вступне заняття (4 год)
Що таке література? Слово – будівельний матеріал літературного твору. Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Організаційні питання.
Практична робота. Виконання творчого завдання: підготовка розповіді «За що я люблю книги».
2. Поезія. Техніка віршування (26 год)
Система віршування, розміри вірша. Метрична, силабічна, тонічна системи. Деякі особливості віршування в сучасній поезії. Строфа і її найголовніші види. Ритмічний малюнок вірша ( двоскладові та трискладові стопи). Поняття про строфу та строфіку. Деякі малі строфічні форми (хайку, рубаї, танка).
Практична робота. Літературні ігри, вікторини. Виконання творчих завдань. Створення віршованих рядків перехресного, парного та суміжного римування. Робота над творами, написаними учнями.
3.Ліро-епічні твори (12 год)
Сюжетні твори (балада, поема). Поняття про цикл творів.
Практична робота. Читання та ідейно-художній аналіз балад та поем ( на вибір керівника гуртка).
4.Засоби творення образу (16 год)
Поняття про художні засоби створення образу. Метафори, епітети, метонімії, порівняння, гіперболи, літоти; градація, інверсія, антитеза.
Практична робота. Створення образів за допомогою художніх засобів ( за створеним сюжетом на попередніх заняттях).
5.Поезія. Ритм, рима, віршовий розмір.  (26 год)
Поезія. Техніка віршування. Ритм, рима, розмір вірша. Вірші «кольорові», вірші «чуттєві». Звучання вірша: алітерація, асонанси, анафора та її види; дисонанси, явище «зяяння».
Практична робота. Виконання творчих завдань. Навчитися складати акровірші, сенкани. Робота над творами, написаними учнями. Визначати ритм, риму та  розмір віршів (запропонованих вчителем). Літературні ігри, вікторини.
6.Обрядово-календарна поезія (18 год)
Особливість обрядово-календарних творів (зимові, весняні, літні цикли).  Народне мистецтво як потужне і невичерпне джерело творчої енергії.
Практична робота. Виконання творчих завдань. Робота над творами, написаними учнями. Театральні постановки  елементів обрядових творів.
7. У майстерні письменника (16 год)
Розгляд, аналіз кращих творів з доробку майстрів слова (класиків письменників-сучасників). Зустрічі з поетами. Проведення майстер-класів.
Практична робота. Ознайомлення з творчістю письменників ( за календарем знаменних дат, письменниками та поетами рідного краю).
8.Поезія. Тропи (16 год)
Особливості поетичної тканини твору. Творення поетичного образу. Прості тропи і складні тропи. Асоціативне мислення, уява, фантазія у творенні образу. Підсилювальні засоби експресії (риторика, градація, тавтологія). Вірш тавтологічний.
Практична робота. Літературні ігри, вікторини. Виконання творчих завдань. Написання  поетичних творів. Робота над творами, написаними учнями.
9.Літературна практика (20 год)
Різновиди літературних конкурсів. Загальні правила оформлення матеріалів щодо участі в літературних конкурсах. Види і жанри публічних виступів. Вимоги до оформлення творчих робіт. Наочні матеріали та технічні засоби.
Практична робота. Оформлення творчих робіт згідно з вимогами. Виразне читання власних творів. Підготовка мультимедійної презентації. Складання доповіді. Виступ перед захистом. Аналіз виступів.
10. Підсумкове заняття (4 год)
Підбиття підсумків роботи гуртка протягом року. Читання влас­них творів.



Немає коментарів:

Дописати коментар